Meny English

Legge inn autosvar ved fravær i Outlook

Hvordan legge inn automatisk fraværsmelding eller fraværsmarkering i Outlook 2013 for tilsatte.

1. Start Outlook 2013

  • Gå til Fil -> Informasjon
  • Klikk deretter på knappen Automatiske svar
autosvar

2. Meldinger innenfor HiOA

Du får opp en ny dialogboks.

  • Klikk på Send automatiske svar
  • Sett inn ønsket tidsrom du vil at meldingen skal sendes ut
  • Skriv inn meldingsteksten i tekstfeltet
  • Klikk OK for å fullføre
  • eller velg fane Utenfor organisasjonen (på) dersom du ønsker at meldingen skal sendes til mottakere utenfor HiOA.
autosvar-2

3. Meldinger utenfor HiOA

  • For meldinger til mottakere utenfor HiOA hak av Svar personer utenfor organisasjonen automatisk
  • Du kan kopiere inn samme tekst som den over eller skrive inn en ny meldingstekst. 
  • Klikk OK for å fullføre
autosvar-3

Se også

Legge inn fraværsmelding på telefon

Legge inn fravær i Outlook-kalender

BIT Published: Updated:

Kontakt Brukerstøtte IT (BIT)

Får du ikke til det som står i veiledningen?

  • Ta kontakt med BIT på telefon: [6723] 5555 eller e-post: bit@hioa.no