menu
search
Norwegian

Practices of data use in municipalities and schools (PraDa)

PraDa aims to enhance knowledge about how information regarding student performance on national tests and students’ grades is used by municipalities and schools.

Project description

PraDa aims to enhance knowledge about how information regarding student performance on national tests and students’ grades is used by municipalities and schools. The project period will run from Fall 2014 to Spring 2017 and is financed by the Norwegian Research Council

Contact us

Project leader Sølvi Mausethagen

Centre for the study of professions
Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
Pilestredet 40

Publications

Mausethagen, S., Skedsmo, G. & Prøitz, T.S. (2016). Ansvarliggjøring og nye organisasjonsrutiner i skolen - rom for læring? Nordiske Organisasjonsstudier, 1/2016, 79-97.

Skedsmo, G. & Mausethagen, S. (2016). Emerging accountability policies and practices in education: The case of Norway. I J. Easley II & P. Tulowitzki (red), Educational Accountability. International perspectives on challenges and possibilities for school leadership (s. 205–223). London: Routledge.

Hermansen, H. & Mausethagen, S. (2016). Når kunnskap blir styrende: Læreres rekontekstualisering av nye kunnskapsformer. Acta Didactica, 10(2), 92-107.

Elstad, E., Helstad, K. & Mausethagen, S. (2014). Profesjonsutvikling i skolen. I Elstad, E. & Helstad, K. Profesjonsutvikling i skolen. Oslo: Universitetsforlaget.

Mausethagen, S. & Mølstad, C. E. (2015). Shifts in Curriculum Control: Contesting Ideas of Teacher Autonomy. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. Vol. 1.

Mausethagen, Sølvi (2015): Læreren i endring? Om nye forventninger til lærerprofesjonen og lærerarbeidet. Oslo: Universitetsforlaget

Mausethagen, S. & Mølstad, C.E. (2014). Licence to teach? Læreplananalyse og profesjonsutvikling. I Elstad, E. & Helstad, K. Profesjonsutvikling i skolen. Oslo: Universitetsforlaget.

Aas, M. & Skedsmo, G. (2014). Kollektiv kunnskapsbygging og profesjonalisering av lederteam. I Elstad, E. & Helstad, K. Profesjonsutvikling i skolen. Oslo: Universitetsforlaget.

Prøitz, T. (2015). Uploading, downloading and uploading again - concepts for policy integration in education research. NordSTEP, 2015:1.

Aasen, P., Prøitz, T.S. og Rye, E. (2015). Nasjonale læreplan som utdanningspolitisk dokument. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 6/2015, 417-433