meny
søk
English

Publikasjoner og forskningsresultater

Formidling (44)
Aamli, Kari;Tellefsen, Helga Kufaas;Hole, Arne (2017). Læreverket Nummer matematikkverk for ungdomstrinnet. HiOA.
Aamli, Kari (2017). Ibsensk dramaturgi i Skam. Khrono.
Aamli, Kari (2017). «Skam» ligner på Ibsen-drama.
Knudsen, Jan Sverre;Aamli, Kari (2017). Musikksensur i et globalt perspektiv. HiOA nettsider - Aktuelle saker.
Lyngar Einarsen, Silje;Aamli, Kari (2017). Middelaldersk yoga i dagens samfunn. HiOA.no/Aktuelle saker.
Se alle publikasjoner
Larsen, Anne Karin;Aamli, Kari (2017). Mer samarbeid innen yrkesfag. Høgskolen i Oslo og Akershus.
Bjerke, Annette Hessen;Aamli, Kari (2017). Lærerstudenter må være trygge på egne matteferdigheter. forskning.no.
Lind, Anne;Aamli, Kari (2016). De norrøne høvdingbarna ble oppdratt av fosterforeldre. forskning.no.
Aamli, Kari;Jensen, Rein Magnus;Kvikstad, Ingvild;Esser-Noethlichs, Marc;Birch, Jens (2016). Helhetsperspektiv på motorikk. Khrono.
Hovland, Brit Marie;Aamli, Kari (2016). Historiefagets utvikling i skolen Lærerne spilte en viktigere rolle enn vi har trodd. Khrono - HiOAs nettavis.
Aamli, Kari;Jæger, Henriette;Dybvik, Hilde;Waterhouse, Ann-Hege Lorvik;Karlsson, Eivind (2016). Barnehagens kulturrom. http://www.hioa.no/Aktuelle-saker/Barnehagens-kulturrom.
Haugen, Torgeir;Lindboe, Inger Marie;Aamli, Kari (2016). Ibsen og barndom. Ny bok knytter litteraturarven til profesjonsfeltet. HiOA. For tilsatte. Nytt for tilsatte.
Goth, Ursula-Georgine Småland;Aamli, Kari (2016). Lansering "Yrkes- og profesjonsutdanning i norsk kontekst". www.HiOA.no.
Skåland, Børge;Aamli, Kari (2016). Alene med krenkelsene. Khrono.no.
Skåland, Børge;Aamli, Kari (2016). Slik opplever lærere vold og trusler fra elevene. Forskning.no.
Aamli, Kari;Meltzer, Cecilie (2016). Bruk av dyrefigurer i lederutvikling. Aktuelle saker, HiOA.
Aamli, Kari (2016). Bruk av dyrefigurer i lederutvikling. Aktuelle saker, HiOA.
Aamli, Kari;Meltzer, Cecilie (2015). Å male sin yrkesidentitet. Aktuelle saker, HiOA.
Aamli, Kari;Frøysnes, Åsulv;Østerud, Per (2015). Vil ha ny skoledebatt med helt fersk bok.. Khrono.
Johannesen, Hedvig Skonhoft;Aamli, Kari (2015). Lærer, men fagarbeider. HiOA nettsted.
Borchgrevink, Axel;Aamli, Kari (2015). Omstridte krefter i Latin Amerika. HIOA.no/news.
Aamli, Kari;Kversøy, Kjartan Skogly (2015). Studenter som medforskere. Hvordan inkluderer man de saken gjelder i analysen av dataene?. Hioa.no.
Skarstein, Dag;Penne, Sylvi;Aamli, Kari (2015). Demokratiske paradokser i klasserommet. hioa.no.
Aamli, Kari (2015). Pedagogisk arkitektur. Barna i barnehagen fortjener et næringsrikt miljø. hioa.no.
Rolfsen, Christian Nordahl;Fønnebø, Bente;Aamli, Kari (2014). Se arealene på en ny måte. De vil utfordre barnehagene til større variasjon ved å åpne reguleringer og fornye eksisterende arealer.. HIOA.
Rolfsen, Christian Nordahl;Fønnebø, Bente;Aamli, Kari (2014). Barn lager nye rom. Små grep gir mer sprell i barnehagen. Barn blir arkitekter når de får plass til å bygge å leke.. Forskning.no.
Aamli, Kari;Nicolaisen, Tove (2014). Det mangfoldige gudsbildet. Førsteamanuensis Tove Nicolaisen ønsker seg en gjestfri RLE-didaktikk. HIOA.
Larsen, Ann Kristin;Slåtten, Mette Vaagan;Aamli, Kari (2014). Trenger proffere ledere i barnehagene. Forskning.no.
Aamli, Kari;Penne, Sylvi (2014). Flinke elever godtar selv de kjipeste oppgavene. Elever som identitfiserer seg som elever, lykkes bedre på skolen enn elever som alltid er i fritidsmodus. http://www.forskning.no/artikler/2014/april/386725.
Bakken, Hege Breen;Ohnstad, Frøydis Oma;Aamli, Kari (2014). Lærere beskytter hverandre. forskning.no.
Aamli, Kari;Nilsen, Anne B Sølvberg (2014). Nytt flerkulturelt tidsskrift. http://www.hioa.no/Aktuelle-saker/.
Aamli, Kari (2014). Tilpasset opplæring for alle.
Larsen, Ann Kristin;Aamli, Kari;Slåtten, Mette Vaagan (2001). Nye tider Samfunnsutviklingen krever en mer profesjonell lederrolle i barnehagen. hioa.no.

(Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig)

Kontakt

Telefon (kontor): +47 67 23 70 96
Besøksadresse: Pilestredet 42, Oslo, Q5047